2014. július 21., hétfő

A divat és a fények fővárosa

Kedves olvasók!
Említettem már, hogy pár hónappal ezelőtt nyelvvizsgáztam, angolból középfokon, néhány nappal ezelőtt pedig megérkezett az értesítő, miszerint sikerült letennem. Köszönöm azoknak, akik gondoltak rám és drukkoltak!
Már egy ideje hazaértem Párizsból, csakhogy kis híján ezer képet csináltam, így nehéz volt eldöntenem, hogy melyek kerüljenek bejegyzésbe. Végül sikerült hatvanra, utána pedig harmincra csökkentenem a kiválasztottak számát.
Kivételesen időrendben haladtam a képeket illetően. Július 14-e nemzeti ünnep Franciaországban, Bastille ostromának évfordulója, így katonai felvonulás várt minket az első ott töltött napon. Ezután sétálgattunk, majd turistabuszról szemléltük meg a nevezetességeket, melyeket a rendelkezésünkre álló további két napon tüzetesebben megvizsgáltunk belülről is. Összesen öt napot töltöttünk ott, csakhogy vasárnap későn értünk oda, csütörtökön pedig korán indultunk, így három nap alatt kellett felfedeznünk ezt a lélegzetelállító fővárost. Lássuk!

A reptéri tömeg becsekkolás előtt.

Négy óra késéssel, de megérkezett a holland fapados járat.

Az első francia reggelim.

Az egyenruhások és az őket fényképező tömeg.

A felvonulás részét képezték a katonai repülőgépek is.

Francia macaron.

Helikopterek a magasban, a fák mögött pedig feltűnik a Diadalív.

Útban az Eiffel-torony felé.

Párizs jelképe és a Szajna.

Itt a piros, hol a piros?

Érett, ízletes gyümölcsök.

Egy emlékmű.

A Panthéon.

Académie Nationale de Musique.

A Louvre piramisa.

Utcai zenészek a metrón.

A Versailles-i kastély káprázatos homlokzata.

A kastély kertjének egy apró szeglete.

A díszes királyi hálószoba.

Kedvencem, csak sajnos ritkán jutok hozzá.

Kilátás az Eiffel torony második emeltéről.

Alulról fotózva.

Gyönyörű kivilágítás.

A Mona Lisa.

A szépséges Notre-Dame kívülről.

Belülről.

A székesegyház előtti Point Zero, Párizs közepe, mely két kedvenc
könyvemben is fontos szerepet töltött be. Ráállva kívánhat valamit
az ember.

A Sacré Coeur-bazilika.

Karkötőt fontak nekem.

A visszafele út.

Nem láttuk a tűzijátékot, mert egy órán keresztül bolyongtunk a bazilikát keresve, az öt napos metróbérletem felmondta a szolgálatot a harmadik napra, felszálltunk ellenkező irányba induló, vagy éppen úti célunk szempontjából teljesen rossz földalattikra is. Sorba álltunk a reptéren legalább háromszor, Versaillesben a kastélyba való bejutásért, majd a kertben közlekedő járműhöz, az Eiffel-toronynál, a Notre-Dame előtt, a Louvre piramisa alatt, és ezerféle cukrászatban meg étteremben. Bolyongtunk céltalanul, turistabuszokat kergettünk, órákat gyalogoltunk, tolongtunk a felvonulás miatt, utat törtünk magunknak Leonardo da Vinci festményéhez, tehát összességében kalandos nyaralásban volt részünk. Soha jobb még nem volt.

Te jártál már Párizsban? Szeretnél eljutni? Repültél már? Emlékszel még az első alkalomra, mikor repültél? Hol töltötted eddigi legjobb üdülésedet?
További kellemes délutánt,
Bia

12 megjegyzés:

  1. Drága Bia!

    Először is gratulálok a nyelvvizsgához! (Milyen gonoszság, hogy ennyit kellett várnod! Én 1 hónappal később má tudtam) Másodszor pedig ahhoz, hogy kijutottál Párizsba. Bár én voltam már Franciaországban, Strasbourgban, azért fáj a szívem, hogy Párizst még nem láttam. Főleg a gyönyörű képeid után. Tényleg tehetséges vagy!
    Nagyon örülök, hogy ilyen jól telt a nyaralásod és jól érezdted magadat, megérdemelted egy fárasztó tanév után. Engem apu tut végig nyaggatott volna, hogy beszéljek franciául, ha már van abból is nyelvvizsgám, de az igazság az, hogy borzalmas a hallásérzésem, mert a franciák egyszerűen mindent összemosnak, és így beszélgetni se nagyon tudnék. Na mindegy. A kérdéseidre válaszolva pedig még nem repültem, de nem is vonz. A legjobb nyaralásomat pedig a Garda-tónál, Olaszországban töltöttem.
    Legyen a továbbiakban is ilyen szép nyarad!

    Ölel, FantasyGirl

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága FantasyGirl,

      Köszönöm! Azt hiszem, hogy csak másfél-két hónap volt a várakozási idő, ráadásul a szóbeli valamivel később is volt, mint az írásbeli.
      Anyukámnak köszönhetem, aki tudott Párizs iránti szeretetemről, és mivel barátjának a lánya is odavolt ezért a városért, így közösen el tudtunk utazni. Arról nem is beszélve, hogy az említett barát - vagy nevezzünk inkább élettársnak - idősebb lánya pedig beszélte is a nyelvet, hozzád hasonlóan, szóval jó csapatot alkottunk. Gratulálok a francia nyelvhez, megtapasztalhattam, hogy mennyire nem könnyű. Egyszer majd én is szeretném megtanulni.
      Köszönöm, de aranyos vagy! Nos, engem anyu nyaggatott az angollal, hogy úgy kommunikáljak és ne hagyjak rá mindent a társaság franciául tudó tagjára, csakhogy annyira furcsán beszélték ott az angol, hogy még a repülőgépen se értettem sokat...
      Én egyenesen rettegtem a repüléstől, de végül egész jó móka volt. Olaszország varázslatos hely, szóval megértem a választásod!
      Köszönöm, hogy írtál, neked is kellemes nyarat kívánok továbbra is!

      Millió puszi,
      Bia

      Törlés
  2. Kedves Bia!
    Fantasztikus bejegyzés lett. Annak ellenére, hogy keveset kommentelek, olvasgatom én az oldalt, és hát nem okoztál csalódást! :D
    Gyönyörű helyeken voltál nyaralni, én csak irigykedem itt a képeket nézegetve, ugyanis még soha sem jártam Párizsban, még csak hasonló helyen sem. És hát a fotókat nézegetve, azt is megjegyzem, hogy nagyon ügyesen fotózol. ;) Főleg a "kastély kertjének egy apró szeglete" című kép ejtett ámulatba, olyan mintha egy képeslap lenne. :) De azt a francia reggelit is megkóstolnám, és egy olyan karkötőt is elfogadnék. *-*
    Ölel: L.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Lucinda,

      Nagyon örülök neki, hogy írtál. Köszönöm!
      Az utóbbi években nem voltam messzi helyeken nyaralni, és szerintem anyukám titkon azért teremtette meg a lehetőséget, hogy elutazhassunk ilyen helyekre, mert szeretett volna megjutalmazni. Talán a jól sikerült írásbeli felvételim miatt, azért, mert bekerültem egy erős gimibe, vagy a jegyeim miatt. Nem tudom, minden esetre nagyon hálás vagyok neki ezért! ♥
      Köszönöm a kedves szavaidat, nagyon sokat jelent!

      Millió puszi,
      Bia

      Törlés
  3. Drága Biám♥

    Annyira imádom az ilyen rengeteg fotóval tűzdelt élménybeszámolóidat, hogy csuda!
    Én személy szerint még soha nem jártam Franciaországban, de a képeid alapján megjött hozzá a kedvem! Az épületek csodásak, a gyümölcsös, sütis (+reggelis) fotók pedig kicsapták a biztosítékot, természetesen pozitív értelemben! :D
    Még mindig imádom azt a fajta "Bia-perspektívát", mely észrevételem szerint minden fotódban annyira ott van és rajtad kívül másra nem jellemző. Le sem tagadhatod, hogy művészlélek vagy!♥
    Repülni pedig már önmagában egy külön nyaralás, szerintem!

    Puszi,
    Eszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Esztim♥

      De édes vagy, köszönöm! Nagyon ajánlom neked, főleg a fővárost, hiszen történelmileg is nagyon gazdag, valamint gyönyörű és szórakoztató! Nem véletlenül az egyik legkeresettebb turistahelyszín Európában. Ne is mondd, amint megláttam a péknél azt a málnás habos piskótát, tudtam, hogy nekem egy olyan kell! :)
      Hűha, nem is tudod milyen elismerés ezt nekem pont tőled hallani! ♥ Van saját perspektívám... hm... Imádlak!
      Ne tudd meg mennyire izgultam, mikor elkezdett felszállni a repülő. Konkrétan azt hittem, hogy ott fogok meghalni. De még élek!
      Köszönöm, hogy írtál!

      Millió puszi,
      Bia

      Törlés
  4. Szinte az összes képeden levágtad legalább az épületek felét, ezen kívül egy csomó embert belevágtál a képbe (kopasz fej, kar, sapka, szőrös akármi), és még effektezted is a "műveket"... Ezt miért kellett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Névtelen!

      Először is: köszönöm a kommentedet!
      Másodszor pedig: nem tudom, hogy jártál-e már Párizsban, de hacsak az ember nem helikopterről kémleli a nevezetességeket, nem olyan könnyű egyben lekapni a Versailles-i kastélyt, a Louvre-t és a Pantheónt. Ha közel állunk az Eiffel-toronyhoz - márpedig én minél közelebb akartam kerülni -, különösen nehéz egyben az egészet lencsevégre kapni. A Diadalívet pedig meg sem tudtuk közelíteni a felvonulás miatt, ezért lógnak bele a fák. Ha nagyon szigorúan vesszük, akkor így is csak hét olyan kép van, amelyen nem látszik az egész épület, a már említett okok miatt. Mivel harminc képet tettem fel, ezért a szinte összes jelzőt enyhe túlzásnak érzem.
      Azt talán megérted, hogy Bia Joy kedvéért nem fog kiürülni egész Párizs, tehát - főleg ebben az időszakban, a nemzeti ünnep miatt - nehéz lett volna emberek nélküli képet készítenem. De még így is csak tizenhárom képen látszanak emberek, úgy, hogy a reptéren, a felvonulásnál, az "itt a piros, hol a piros?"-nál, a metrón, és a karkötőfonásnál tulajdonképpen ez volt a lényeg.
      Effekteket pedig azért tettem rá, mert nekem így sokkal jobban tetszenek, kihozzák a szépséget a képből és kiemelik a lényeget. Ha pedig nem tetszenek a "műveim", akkor nem egyszerűbb nem megnézni őket?
      Még egyszer köszönöm, hogy írtál, további kellemes nyarat kívánok!

      Millió puszi,
      Bia

      Törlés
    2. Szia!

      Igen, jártam már Párizsban kétszer is (gondolhatod, hogy nem hasraütésszerűen írok Neked) és mondjuk akkor nem volt felvonulás, viszont sikerült gyönyörű képeket készítenem, és igyekeztem nem levágni a fél épületet, nem úgy fényképeztem, hogy előttem állt egy kopasz, és egy női kar.
      Az effektezés kapcsán pedig csak annyit, hogy ha igazán szép képeket készít valaki (esetleg a fényképezőgép nagyon jó minőségű), akkor fölösleges, sőt még néha rondább az effektezett kép, mint a natúr, valósághoz hű. Így az egész nekem egy "kicsit" mű, tudom hogy nagyon természetellenes, és ezért nem tudom őket élvezni, pedig a képeid annyira nem rosszak. Azt is megfigyeltem néhánynál, hogy nem egyenesen lőttél el egy képet, hanem tök furcsán, ferdén.
      Csak ennyit akartam írni, ha megfogadod jó, ha nem, az is jó, én csak ilyeneken mindig felhúzom magam, azért írtam...

      Üdv.

      Törlés
    3. Drága Névtelen,

      Továbbra is azt tudom mondani, hogy a lehetőségeim korlátozottak voltak az embertömeg és a turistabusz útvonala miatt. Örülök, hogy neked azért sikerült gyönyörűen megörökítenek a város szépségeit.
      Szerintem az általam készített fotókat kicsit kipofozták az effektek - ismét magamat ismételem -, kiemelték a lényeget. Nekem tetszik ez a ferdeség, bár nem direkt készítettem ilyen fényképeket. Valamiért ilyenek lettek, amitől nekem átlagostól eltérőnek tűnnek, ezt pedig nem gondolom problémának.
      Nem egészen tudom eldönteni, hogy piszkálódni szerettél volna, vagy pedig valódi tanácsokkal láttál el a magad idézőjelet kedvelő módján, minden esetre köszönöm, bárhogy is van.

      Millió puszi,
      Bia

      Törlés
  5. Kedves Bia!
    Igen, jártam Párizsban és repültem is már. Az első repülésem két évesen volt csak egy kép maradt meg az emlékezetemben. A legjobb nyaralásom Szardínián volt.
    Nati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Nati,

      Örülök neki, hogy Te is megtapasztalhattad a francia főváros szépségeit. Kicsi koromból nekem is folyton csak képek ugranak be mindenről, de azért az is több, mint a semmi. :)
      Meghiszem azt, biztos elképesztő hely!
      Köszönöm, hogy írtál!

      Millió puszi,
      Bia

      Törlés