2014. szeptember 21., vasárnap

Jennifer E. Smith

Kedves olvasók!
A mai napon kedvenc írónőm három regényét szeretném a figyelmetekbe ajánlani. Könnyű, néhány nap alatt kivégezhető olvasmányok, szívmelengető szerelmi történetekkel, így főleg azoknak ajánlom a figyelmébe őket, akik szeretik az ehhez hasonló irományokat.

Jennifer E. Smith


Cím: Vajon létezik szerelem első látásra? [The Statical Probability of Love at First Sight]
Főszereplők: Hadley és Oliver
Személyes vélemény: Mikor először megpillantottam a könyvesboltban a kötet egyik példányát, nyújtózkodva leemeltem a polcról és elolvastam a hátulján lévő néhány mondatot, tudtam, hogy el kell olvasnom. Nem kellett csalódnom az írónőben, ezt a huszonnégy órát felölelő történetet varázslatosan tárta az olvasók elé. Főszereplőink egy amerikai repülőtéren ismerkednek meg, mindketten Londonba tartanak, és bár majdnem egymás melletti helyre szólnak a jegyeik, már a gépre szállás előtt összeismerkednek. Hadley édesapja második esküvőjére igyekszik - nem mellesleg késében van, ugyanis az eredeti járatot nem sikerült elérnie -, Oliver pedig szintén egy öltönyt megkövetelő eseményre. A fiú határtalan kedvessége és humorossága azonnal leveszi a lábáról az olvasót, míg Hadley bizonytalansága, félelmei rokonszenvet ébresztenek bennünk. Azonban a repülőútnak vége szakad, útjaik elválnak egymástól, Hadley viszont nem hagyja annyiban - csakhogy második találkozásuk nem úgy sül el, ahogy azt szeretné. Mindkettejüket felkavarják a családi események, a régi sebek felszakadnak és éppen ettől olyan magával ragadó ez a mű: nem csak kettejükről szól, hanem családi kapcsolatokról, megbocsátásról és továbblépésről.

Cím: Milyen is a boldogság? [This Is What Happy Looks Like]
Főszereplők: Ellie és Graham
Személyes vélemény: Egészen megfeledkeztem arról, hogy 2013 őszére újabb Smith regényt ígért az első mű borítóján lévő életrajz, így mikor a könyvesboltban megpillantottam, nagyon megörültem neki. A történet alapja azért varázslatos, mert egyértelműen XXI. századi a főhősök találkozása. Graham új telefont kapott, így fejből próbálja meg bepötyögni egy ismerőse email címét, arra kérve őt, hogy sétáltassa meg a malacát, Wilburt. Csakhogy kihagy egy számot és egészen véletlenül Ellie-nek küldi el a levelet, ezzel megindítva kettejük szellemes, őszinte beszélgetését. Heteken át tartó levelezésük során szinte mindent feltárnak életükből - bár az nem derül ki az üzenetekből, hogy Ellie családi hátterében titok rejtőzik, valamint az sem, hogy Graham színész. Ráadásul még egymás nevét sem tudják! Egy alkalommal viszont Ellie elszólja magát, így kiderül, hogy Henley apró városkájában él, ezért Graham megragadva az alkalmat ellátogat hozzá egy egész hónapra, amíg ott forgatnak. Ők ketten más körökben mozognak, másmilyen életet élnek, a legnagyobb problémát mégis az jelenti, hogy a srác fotósokkal, riporterekkel tarkított élete veszélyezteti Ellie-t és édesanyját. Na, így kell megírni egy sztárfőszereplővel tarkított regényt!

Cím: Létezik térkép a szerelemhez? [The Geography of You and Me]
Főszereplők: Lucy és Owen
Személyes vélemény: Az egyik könyvesbolt honlapját böngészve kiszúrtam a harmadik regény borítóját, ami csakis annak köszönhető, hogy küllemüket tekintve hasonlóak. Néhány nappal később már a kezeim közt tudhattam, ennek dacára úgy döntöttem, hogy csak akkor állok neki az olvasásnak, ha már elindultunk Horvátországba, hogy legyen olvasnivalóm a nyaraláson, és nem bántam meg, hogy így döntöttem, mert igazi élmény volt kint kivégezni. Egy, az egész világot megrázó eseménnyel kezdődik a történet, ugyanis New York sötétségbe borul, kialszanak a fények azon a szeptember elsején. Lucy és Owen együtt ragadnak bent a nagyvárosi társasház liftjében, két emelet között, ez pedig elég ahhoz, hogy az egész áramszünetet együtt töltsék. Csakhogy amint újra fény gyúl a városban, a dolgok megváltoznak, hiszen mindkettejük vágya teljesül, még akkor is, ha ez azzal jár, hogy búcsúzkodniuk kell: Lucy végre láthatja Európát, bár arra nem számít, hogy Skóciában kell a továbbiakban tanulnia; Owen pedig átszelheti az Államokat édesapjával, ahogy arra mindig is vágyott. A két fiatal igyekszik tartani a kapcsolatot, csakhogy a távolság mindent megnehezít. Főleg, ha belép a képbe Liam és Paisley.

Remélem, hogy elnyerte a tetszésedet a bemutatás alapján valamelyik regény, és új olvasmánnyal gazdagodhattál!
Ismerted már valamelyiket a felsorolt könyvek közül? Hogy tetszettek? Esetleg kedvet kaptál valamelyikhez? Melyikhez, miért?
Kitartást kívánok a következő héthez,
Bia

2 megjegyzés:

  1. Kedves Bia!
    Én a Milyen is a boldogság című könyvet forgattam a kezeim között és olvastam el, a többi két felsorolt könyvet csak a könyvespolcokon pillantottam meg vagy a könyvhéten vettem el az asztalról. A rövid beszámolóidból legjobban a Létezik térkép a szerelemhez? keltette fel az érdeklődésem.
    Nati
    U.I.: Valahogyan eszembe jutott erről a bejegyzésről az Alaska nyomában című regény John Green-től. Olvastad már? Ha nem akkor csak ajánlani tudom igaz, hogy nem a legboldogabb történetekhez sorolható, de nekem tetszett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Nati,

      Az első volt a lavina elindítója, a második, amely végleg elvarázsolt, a harmadik pedig a hab a tortán. ♥ Azt hiszem így tudnám őket jellemezni. Ha esetleg sikerült megszerezned és el is olvasod, akkor mindenképp oszd meg velem a véleményed róla! :)
      Nagyon köszönöm, hogy írtál!

      Millió puszi,
      Bia

      Ui.: John Greentől nem is vártam mást... Imádom! Mint vlogger és mint író egyaránt. Jelen pillanatban rengeteg olvasnivalóm van, de ha véletlen kifogynék, akkor mindenképp utánanézek. Köszönöm! :)

      Törlés